...dreams can comes true if you take time to think what u really want in ur life...

Monday, August 3

To anon

this entry special dedicated to mrs anon.

Yup, saya memang khas kan entry ni untuk dia.. Untuk menjernihkan keadaan.
Saya tak pernah sakitkan hati dia.jadi saya rasa dia tak perlu nak cakap apa2 pada saya.dia x ada hak itu.

Kenapa, mengapa,  bagaimana & sejak bila semua ini berlaku? Itu saya kira Mrs anon perlu tau. Dia tak boleh membuat tuduhan melulu. Dia tahu mana nak cari saya, sepatutnya sebagai orang yg bhemah, dia boleh jumpa dan tanya.

Bagi saya sebagai wanita muslim yang berakhlak mulia, dia tak patut menghukum wanita lain tanpa usul periksa. Dia tak tahu cerita sebenar. Dia hanya dengar apa yg dia mahu dengar. Dia hanya mahu cari kesalahan orang lain. Siapa kita untuk mhukum sesama kita??  Kita manusia biasa. Jangan sampai satu hari nanti, orang kita kita tuduh tu lebih tinggi martabatnya dari kita.

Ini blog saya.
Ini entry saya.
Ini cerita saya.
Saya tak mungkin lupa apa coretan saya.
Sebab ini adalah saya.
Saya insan biasa, yang masih belajar melalui kehidupan.
Kenapa saya perlu menegur, menentang, menghalang kalau saya tak nampak di mana silapnya???
Saya tau saya tak buta lagi.
Saya tak mungkin di butakan oleh budi..
Lagi pun budi siapa yang perlu saya bayar selain budi parents saya???
Bagi saya, Yang salah tetap salah.
Yang benar tetap benar.

Saya kenal Kawan2 saya. Apa yg blaku depan mata saya.semua saya nampak lagi. Saya selalu ada bsama mereka.
Jangan salahkan sesiapa.

Terima entry Ini dgn hati tbuka Mrs anon.

'semulia-mulia wanita adalah wanita yang tidak menghukum wanita lain. Adalah lebih baik kita bmuhasabah diri.'
Itu sebaiknya.

No comments:

Post a Comment

drop your comment here my dear :)